Andrzej Schmidt - Historia Jazzu, tom II. KRYSTALIZACJA I ROZWÓJ.


2CD dysk C i D

AUTOR OPOWIADA:

Dysk   C

Na wstępie.

Rozdział I. OKRES FORMATYWNY 1895-1917.

    Orkiestry marszowe i małe zespoły. Dvertising i bitwy muzyczne

    Storyville 1897-1917. Black Storyville. Buddy Bolden. Bunk Johnson. Freddie Keppard. Kid Ory.

    Biali muzycy w Nowym Orleanie. Jack "Papa" Laine. Tom Brown w Chicago 1915.

    Original Dixieland Jass Band w Nowym Jorku - nagrania 1917.

Rozdział II. DOJRZEWANIE I EKSPANSJA.

    Statki rzeczne na Mississippi. St. Luis. Fate Marable. Joe "King" Oliver.

    Jelly Roll Morton. Jimmy Noone. Johnny Dodds. Sidney Bechet. Leon Roppolo i N.O.R.K.

Rozdział III. ERA JAZZU.

    Lata Dwudzieste w perspektywie. Louis Armstrong (1900-1971)

    Świadomość zaistnienia jazzu. Koncert P. Whitemana.

    "Biała Szkoła Chicago".

    Nowy Jork: historia miasta. Dystrykty. Manhattan. Society Orchestra.

    Jazz i fortepian. Boogie woogie, harlem, piano i stride. James P. Johnson. Fats Waller. Willie "The Lion" Smith.

    Primitive Blues Piano i Boogie Woogie. Mistrzowie boogie.

Rozdział IV. W CIENIU DEPRESJI.

    Wielka depresja 1929-1934 i sytuacja muzyków jazzowych. Zespoły preswingowe: C. Dickerson, E. Tate, Les Hite, F. Henderson, Casa Loma Orchestra, Duke Ellington. Chick Webb.

    Kansas City i Territory Bands: Andy Kirk, G. Morrison, W. Page. Współzawodnictwo tenorzystów. Styl K. C. - riff, walking bass, head arrangement. Count Basie i W. Page u Motena.

    Duke Ellington (1899-1974).

    "Porgy and Bess" G. Gershwina: "Oh, Doctor Jesus!".

AUTOR OPOWIADA:

Dysk - D 

Rozdział V - OKRES SWINGU.

    Dekada 1935-1945: USA wychodzą z Depresji. F. D. Roosevelt i New Deal. Rozkwit big-bandów. Czołowe big-bandy swingu. John Hammond - mecenas jazzu. Koncerty w Carnegie Hall 1938/39.

    Benny Goodman: początki, pierwszy big band i programy radiowe "Let's Dance". Sukces w Los Angeles. Berigan, Krupa, Wilson, James, Hampton, Christian.

    Chic Webb and His Harlem Stompers.

    William "Count" Basie: z Nowego Jorku na Southwest. Moten i początek własnego big bandu. Pomoc Hammonda. Chicago, Nowy Jork. Lester Young, Buck Clayton, Dickie Wells i inni. Sekcja rytmiczna.

    Cab Calloway: początki, Cotton Club, soliści. Dizzy Gillespie. Kariera po roku 1948: musicale, "Porgy and Bess", filmy.

    Jimie Lunceford.

    Artie Show. Glen Miller: aranżacje, filmy. The Modernaires.

    Charlie Barnet - śladami Ellingtona.

Rozdział VI - DRUGI PLAN SWINGU.

    Małe zespoły na bigbandowej bazie. Comba Benny Goodmana.

    Comba Counta Basiego: Kansas City Six, K. C. Seven.

        "Dickie's Dream" /Young-Basie/

    Małe grupy towarzyszące wokalistkom: Shavers, Berigan, Bracia Dorsey. Comba na 52 Ulicy Zachodniej: J. Kirby, L. Hampton, B. Carter, R. Eltridge.

    Wokalistyka - blues i jazz. Boswell Sisters, Bing Crosby, Billy Holiday, Jimmy Rushing, Frank Sinatra, Peggy Lee, Anita O'Day, Ella Fitzgerald.

    Pianiści - już omówieni: E. Hines, D. Ellington, C. Basie, T. Wilson. Prekursorzy: Art Tatum, Milt Buckner. Nat King Cole, Errol Garner.

    Odrodzenie Stylu Nowoorleańskiego. /New Orleans Revival/.

Powrot do spisu płyt

https://sites.google.com/site/historiajazzu/history-of-jazz-28-cds
Comments